Zadbaj o wizerunek

To prawda, że najbardziej liczy się wnętrze... Ale to WYGLĄD jest tym, co przykuwa uwagę w pierwszej kolejności.

Co  zrobić, żeby wywierać lepsze wrażenie? Postawmy na jakość i profesjonalizm: w promowaniu firmy lub własnej osoby liczy się jasny przekaz. Mamy wpływ na to jak nas zapamiętają, jeśli tylko zadbamy o podstawy dobrego wizerunku. Co to oznacza? Nie będę skupiać się na  atrybutach oczywistych, jak czyste ubranie, świeży oddech czy uprzejmy ton głosu. Podpowiem zaś, które aspekty poprawić i uzupełnić, żeby nasza prezencja zachęcała innych do współpracy z nami. Nie chodzi tu wyłącznie o "fasadę", czyli wygląd nas samych, ale warto też zwrócić uwagę na szereg elementów marki, z którymi odbiorca ma kontakt.

Nie musimy znać się na wszystkim, za to mądrze delegujmy zadania:  projekt logo, wizytówek, oferty, czy strony www powierzajmy komuś, kto już (z sukcesami) tym się zajmuje. Żeby uniknąć rozczarowań, prześledźmy dotychczasowe działania grafika, którego zamierzamy poprosić o wsparcie. Każdy artysta chętnie chwali się swoimi pracami, jeśli dotąd spotykały się głównie z uznaniem. Jeśli styl i dotychczasowe projekty przypadły nam do gustu, wystarczy skontaktować się z wybranym kreatorem i omówić swoje graficzne potrzeby. 

Sposób omawiania potrzeb mógłby zostać tematem obszernej rozprawy, wszak dobra komunikacja to podstawa. W tym miejscu zapewnię jedynie, że nie trzeba bać się kontaktu i zadawania pytań. :) Im jaśniej wyrażone będą oczekiwania, tym skuteczniej można je spełniać.


Powrót do aktualności